MZK Bielsko-Biała ma dwie oferty na dostawę 12-metrowych oraz jedną, na dostawę przegubowych autobusów zasilanych wodorem. Co ciekawe, w przetargu na 12-metrowe pojazdy bardziej korzystaną ofertę (cenowo) niż NesoBus złożył Solaris.
MZK z Bielska-Białej kupuje sześć autobusów elektrycznych zasilanych wodorem. Przewoźnik chce nabyć cztery autobusy o długości 12 metrów oraz dwa autobusy dłuższe, przegubowe.
Pojazdy klasy maxi o długości 11,8-12,5 m mają pomieścić min. 75 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Pojazdy klasy maxi o długości 17,5-18,75 m mają pomieścić min. 125 pasażerów, z czego 34 na miejscach siedzących.
Wymagana minimalna moc netto układu napędowego to 150 kW (maxi) i 220 kW (mega). Zamawiający oczekuje systemu odzysku energii podczas hamowania i jazdy z góry, a także systemu ograniczenia prędkości do 70 km/h. Pojazdy mają być wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności min. 30 kWh (maxi) i 45 kWh (mega). Ilość zmagazynowanej energii w akumulatorze trakcyjnym powinna umożliwić wykonanie awaryjnego zjazdu autobusu na dystansie co najmniej 20 km – w sytuacji, gdy wodorowe ogniwo paliwowe nie działa. Przewidziano ładowanie plug-in. Wymagane jest ogniwo paliwowe o mocy min. 70 kW (maxi) i 100 kW (mega), zasilane wodorem zmagazynowanym w systemie połączonych zbiorników ciśnieniowych, które musi stanowić podstawę zasilania autobusu. Umiejscowienie przewidziano na dachu. Zbiorniki o pojemności min. 1300 litrów (maxi) i 1900 litrów (mega) oraz masie użytecznej zmagazynowanego wodoru min. 35 kg (maxi) i 52 kg (mega) mają zapewniać min. 300 km zasięgu. Wymagany czas tankowania określono na około 10-15 minut.
Właśnie poznaliśmy złożone oferty. Dostawą 12-metrowych pojazdów zainteresowane są dwie firmy, a więc Solaris oraz PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy. Solaris wycenił dostawę 4 autobusów na 15,104 mln złotych brutto, natomiast PAK (oferujący NesoBusa) na 18,026 mln złotych brutto.
W przypadku dostawy autobusów przegubowych wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez Solarisa, który wycenił dostawę autobusów na 10,824 mln złotych brutto.
Budżet MZK opiewa na 30,258 mln złotych brutto, licząc łącznie za obie części postępowania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.